Özcan Mutlu Özünlü

Uuu beybi...

There seems to be an error with the player !

Müzik Makaleler

Haris Alexiou

Haris Aleksiu, Yunanistan’ın divası. 30 yıldır ülkesinin en sevilen sanatçısı ve hálá zirvede. Şarkılarındaki hüzün, yorumundaki sıcaklık, yanık sesi, onu dinlerken yaşadığınız melankolinin anahtarları.


Yunan pop müziğinin efsanesi şimdi, ‘Bizim cennetimizin sonu’ adında yeni bir albüm çıkarıyor. 2 hafta önce de Türkiye’de ‘The Best of Haris Aleksiu’ adıyla tüm sanat yaşamında seslendirdiği şarkılardan en sevilen 19 tanesinin bulunduğu bir albüm çıkarmıştı. Ofis olarak kullandığı sahile yakın villasında buluşup konuşmaya başlıyoruz. Harula’nın dünyasını, İzmir’den kalan hüzünlerini ve son albümü ile birlikte o albümdeki muhteşem parçası Şafaktaki Dostlarım’ı...

Haris Aleksiu’yla 1999’da tanıştık. Türk popunun divası Sezen Aksu’yla birlikte İstanbul ve İzmir’de verdiği konserlerin öncesindeydi. İzmirli anneannesiyle dedesinin köyüne gidecekti. Çok heyecanlıydı. Zaman zaman gözleri buğulanarak zor geçen çocukluk yıllarını anlatmıştı bana. Anneannesinden öğrendiği ‘Doktor Civanım’ şarkısını söylemişti. 5 yıl sonra yeniden buluştuk ve Haris Aleksiu hálá zirvede. Son albümü dördüncü kez platin oldu. Yılın kadın şarkıcısı, yılın yorumcusu seçildi. 6 ödül birden aldı.

Devamını oku...

Finale - Türk Müziği Fontları

Finale - Türk Müziği Fontları

İndirmiş olduğunuz rar klasörünün içindeki GTMF2000.TTF dosyasını C:\\Windows\\Fonts dizininin içine yapıştırın.

Kullanıma hazırdır...

El Choclo

Con Este Tango Que Es Burlon Y Compadrito

Se Ato Dos Alas La Ambicion De Mi Suburbio;
Con Este Tango Nacio El Tango Y Como Un Grito
Salio Del Sordido Barrial Buscando El Cielo;
Conjuro Extraño De Un Amor Hecho Cadencia
Que Abrio Caminos Sin Mas Luz Que La Esperanza,
Mezcla De Rabia De Dolor, De Fe, De Ausencia
Llorando En La İnocencia De Un Ritmo Jugueton.

Por Tu Milagro De Notas Agoreras,
Nacieron Sin Pensarlo, Las Paicas Y Las Grelas,
Luna En Los Charcos, Canyengue En Las Caderas,
Y Un Ansia Fiera En La Manera De Querer...
Al Evocarte...
Tango Querido.
Siento Que Tiemblan Las Baldosas De Un Bailongo
Y Oigo El Rezongo De Mi Pasado ...
Hoy Que No Tengo...
Mas A Mi Madre...
Siento Que Llega En Punta''e Pie Para Besarme
Cuando Tu Canto Nace Al Son De Un Bandoneon.

Carancanfunfa Se Hizo Al Mar Con Tu Bandera
Y En Un ''Perno'''' Mezclo A Paris Con Puente Alsina.
Fuiste Compadre Del Gavion Y De La Mina
Y Hasta Comadre Del Bacan Y La Pebeta.
Por Vos Shusheta, Cana, Reo Y Mishiadura
Se Hicieron Voces Al Nacer Con Tu Destino,
Misa De Faldas, Querosen, Tajo Y Cuchillo,
Que Ardio En Los Conventillos Y Ardio En Mi Corazon!

Al Evocarte...
Tango Querido.
Siento Que Tiemblan Las Baldosas De Un Bailongo
Y Oigo El Rezongo De Mi Pasado...

Rebetikonun Kökenleri

Rebetikonun coğrafi bölgesi modern Yunanistan’dır. Bunun asıl taşıyıcıları özellikle alt tabakadan işsiz güçsüz insanlar ve rebetlerdir.hapishane ve tekkeler ( rebetlerin haşhaş içtikleri meyhaneler) ana çalgısı bağlama ve buzuki olan rebetikoların çalınıp söylendikleri başlıca yerlerdir. Müzikal açıdan bakılırsa bu şarkılar sanat açısından zayıftırlar. Sözlerinin ana teması rebetislerin dar sosyal çevreleriyle sınırlı kalmıştır. Bununla birlikte 19. yy sonunda başka bir müzik türü ortaya çıktı. Temel olarak Küçük Asya ve özellikle İstanbul ve İzmir kökenli Yunanistan’ın kent merkezlerinde “Kafe Aman” lar ortaya çıktı. Bunlar Yunan burjuvalarının gittiği müzikli kahvelerdi. “Kafe Aman”larda çalınan müzik zengin ve sanatsaldı.

1922 yılı rebetikonun gelişmesinde ve yayılmasında dönüm noktasıdır. Bu tarih Yunanistan’da Küçük Asya Felaketi diye anılacaktır. Genellikle Yunanistan’ın büyük kent merkezlerine kitleler halinde gelen büyük sığınmacı dalgası, ülkenin toplumsal ve kültürel gerçekliğinde önemli değişiklikler meydana getirdi. Yaşadığı çevreden ayrılmış Rumlar, yoksulluk ve işsizlikle karı kaşıya kaldılar ve rebetlerle aynı toplumsal yaşamı paylaştılar.

Devamını oku...

Sayfa 4 - 4

Özünlü@2017 - info@ozcanmutluozunlu.com